AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

Forum'u bir süreliğine veya tamamen kapattım.
Görüşmek üzere!
Daha çok detay için,lütfen bu forumun yöneticisini arayın.
Forum'u bir süreliğine veya tamamen kapattım.
Görüşmek üzere!
Daha çok detay için,lütfen bu forumun yöneticisini arayın.


 
Son Konular
Konu
Tarih
Yazan
FZ Style
50 Adet Style
2 Adet Güzel Texture(:
Güzel Textureler
Texture serisi 2 :)
Oracle'dan 3000$ odullu yarisma!!!
Çok hoş Textureler. =)
Base ->>> Texture
Hoş Textureler (:
''Çok Güzel İşinize Yarayacak Textureler''
C.tesi Ara. 20, 2014 11:53 am
C.tesi Ara. 20, 2014 11:48 am
Cuma Tem. 25, 2014 3:24 pm
Cuma Tem. 25, 2014 3:24 pm
Cuma Tem. 25, 2014 3:23 pm
Cuma Mart 22, 2013 9:35 pm
Paz Mart 10, 2013 8:39 am
Salı Mart 05, 2013 9:34 am
Salı Mart 05, 2013 9:33 am
Salı Mart 05, 2013 9:09 am











•Şu an ''Theatre of War 3: Korea'' konusunu incelemektesiniz.


Volfurem Forum'daki "Theatre of War 3: Korea" konusunu beğendin mi ? Paylaş.

FacebookTwitterEmailWindows LiveTechnoratiDeliciousDiggStumbleponMyspaceLikedin

• Reklam Alanımız:
Paylaş|

Theatre of War 3: Korea

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
YazarMesaj
Xtreme
Eski Yetkili!
Eski Yetkili!
Xtreme
Volfurem Forum Fan
Puan : 920
Uyarı : Uyarı Yok
Mesaj Sayısı : 441
Rep Puanı : 0
Kayıt tarihi : 13/08/10

Theatre of War 3: Korea Vide
MesajKonu: Theatre of War 3: Korea Theatre of War 3: Korea EmptyC.tesi Haz. 04, 2011 7:36 pm

son zamanlarda çıkardığı strateji-simülasyon türü oyunlarla sıkça duyduğumuz 1C, Theatre of War serisine dair yeni bir oyunla karşımızda. Konu orijinal, ben daha önce Kore Savaşı'na ait bir oyun oynadığımı ya da duyduğumu hatırlamıyorum. Tabi ki orijinal konu her şey demek değil bir de uygulamasını görmek gerek.

Orda Bir Kore Var Uzakta

Öncelikle oyunun hardcore strateji severlere hitap ettiğini söylemeliyim, yani oyun diğerlerine göre daha gerçekçi ve bu kitle genelde oynanabilirliği her şeyden daha önde tuttuğundan olsa gerek, grafik ve ses konusunun üzerinde pek durulmamış.

Girişte de bahsettiğim gibi, oyunumuz 1950'de başlayıp 3 yıl süren Kore Savaşı'nı konu alan bir gerçek zamanlı strateji oyunu. Her ne kadar daha önceden işlenmemiş ve konu olarak büyük bir potansiyel barındırıyor olsa da, oyunun atmosferi o zamanları yaşatır türden değil. Helikopter çizimleri ve oyunun adındaki Kore ibaresi dışında sizi o zamana ait hissettirecek bir şey bulunmuyor. Bu durum belirli bir zaman aralığında geçtiği iddiasında bulunan bir oyun için kötü bir durum.

Oyunda her gerçek zamanlı strateji oyununda olduğu gibi senaryo ve skirmish modları bulunuyor. Senaryo modunda Amerika ve Kore'yi seçebiliyoruz ve Kore haritası üzerinde birliklerimizi saldıracağıımız şehirlere yönlendiriyoruz. Eğer gönderdiğimiz şehirde düşman varsa savaş ekranı yükleniyor ve gerçek zamanlı olarak birliklerimizi yönetiyoruz. Skirmish modunda oyuna Sovyet Rusya da dahil oluyor, bu noktada NATO da koyulabilirdi diye düşünmeden edemiyor insan. Oyunun artılarından biri olarak kendi senaryomuzu kendimiz oluşturabiliyoruz.

Oynanamayabilirlik

Gerçek zamanlı strateji oyunlarının en büyük sorunu strateji yapmanıza imkan vermemesidir. Saçma bir cümle gibi duruyor ama durum çoğu gerçek zamanlı strateji oyununda böyle. Yeterince birlik yapıp düşmana saldırırsınız ve salt sayı üstünlüğüyle savaşı kazanırsınız, bunun dışına çıkabilen strateji oyunlarının sayısı çok azdır. Her ne kadar bu oyun da taktik açıdan büyük şeyler vaad ediyor olsa da bunları sunmakta oldukça yetersiz.

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Her çıkan strateji oyununu oynamasam da kendimi bildim bileli strateji oynuyorum ve sanırım ilk defa bir oyunu oynarken bu kadar zorlandım. Zorlanmamın nedeni yapay zeka veya görevlerin zorluğu değil, oyunun oynanabilirliğinin oldukça kötü olması.

Diğer oyunlar için de önemlidir tabi ki ama strateji oyunlarında oynanabilirliğin düşük olması oyundan soğumanıza ve bir daha yüzüne bakmamanıza neden olur, bu oyun için de bu durum geçerli. Örneğin tanklara bir yere gitmelerini söylüyorsunuz ancak yollarının üzerindeki engellere takılıp ilerleyemiyorlar ya da bir yere ateş etme emri verdiğinizde emri yerine getirmek yerine etrafta boş boş dolaşıyorlar. İlk başlarda sorun bende sanıyordum ama piyadelere destek için gönderdiğim tankların üçünün birden aynı kayaya sıkıştığını gördükten sonra anladım ki sorun oyunda. Piyadelerde böyle bir sorun olmasa da motorlu birlikler yollarını bulmakta çok zorlanıyorlar ve hiçbir oyuncunun tanklarını tüm harita boyunca teker teker götürmekle uğraşacağını sanmıyorum.

Oyunun göze batan diğer kötü tarafı ise savaşların çok kısa sürmesi ve taktiksel olarak yeterli zenginliği sunamaması ki hitap edilen kitle bir hardcore strateji oyuncuları olunca oyundaki en büyük eksiklik bu. Haritalar çizgisel olarak hazırlanmış ve görevlerde ele geçirmeniz gereken yerlere sadece iki farklı yoldan ulaşabiliyorsunuz, hatta bazen sadece bir yol kalıyor ve taktiksel açıdan bu büyük bir eksiklik. Çoğu bölümü sadece dört adet tankı doğrudan siperlerin üzerinden hedef bölgeye sürerek bitirdim ve tankların saçma hareket etmesi dışında zorlayacak, farklı bir strateji düşündürecek bir etmenle karşılaşmadım.

Biraz da grafiklerden bahsedecek olursak, oyunun hedeflediği kitle hardcore strateji oyuncuları olduğundan olsa gerek, grafikler çağın gerisinde. Bu durum hedef kitle düşünüldüğünde kabullenilebilir diyemiyorum çünkü optimizasyon oldukça kötü. Bir yandan tanklarınızı toparlamaya calısıyorsunuz, diğer yandan oyun aşırı yavaşlıyor, tam bir kâbus. Düşmanla savaşmak yerine oyunla savaşıyorsunuz diyebilirim. Birliklerin tasarımları gayet hoş olmasına rağmen geniş açıdan oynadığınızda üzerlerindeki büyük ikonlar olmasa görülmeleri imkansız. Haritadaki kaplamalar da genel olarak kötü. Daha fazla kötü özellik ne olabilir diyor olabilirsiniz, ben de "sesler" diyorum. Bu tarz oyunlarda sesler zaten oldukça tek düze olur ama bu kadar kötü yön üst üste geldiğinde seslerin de kötü olması çok fazla göze batıyor. Bu kadar kötülemeden sonra artılardan bahsetmemin anlamı kaldı mı bilmiyorum ama, oyunda moral ve deneyim unsuru çok önemli, en azından yapımcı firma böyle olduğunu iddia ediyor.


[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Savaşlardan sonra bir sonuç ekranı açılıyor ve hangi birliğimiz kimleri öldürmüş, hangi adamımız ölmüş görebiliyoruz. Ayrıca birliklerin savaşta gösterdikleri başarıya göre yeteneklerini ve rütbelerini artırabiliyoruz. Bu ekran gayet güzel tasarlanmış, hatta oyunun çok az artı noktalarından biri olarak bunu gösterebilirim. Yetenek dediğim şeyler görüş kabileyeti, isabet, sürüş yeteneği türü şeyler içeriyor ancak savaşların oynanamazlığı yüzünden bütün bu detaylar boşa gitmiş.

1C gerçekten son zamanlarda iyi işler yapıyordu, özellikle Men of War: Assault Squad'ı oldukça beğenmiştim ve bu oyundan da beklentim oldukça fazlaydı. Ancak yazının genelinde, hatta hepsinde, gördüğünüz üzere oyun tam bir hayal kırıklığı ve satış fiyatının karşılığını vermekten çok uzak. Her oyunda bazı eksi yönler bulunur ama bu oyunun eksileri o kadar çok ki bunları kapatacak artı bir yön kalmıyor. Eğer bu aralar strateji almak gibi plânınız varsa Men of War: Assault Squad'ı veya R.U.S.E.'u deneyebilirsiniz.

Theatre of War 3: Korea

ChatBox!ChatBox!
Mesaj yazmadan önce Forum Kuralları'nı okumayı unutmayın! Teşekkürler.


Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Oyun İncelemeleri-


kişi bu konuyu beğendi...

~Volfurem Forum/Volfurem.com~