AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

Forum'u bir süreliğine veya tamamen kapattım.
Görüşmek üzere!
Daha çok detay için,lütfen bu forumun yöneticisini arayın.
Forum'u bir süreliğine veya tamamen kapattım.
Görüşmek üzere!
Daha çok detay için,lütfen bu forumun yöneticisini arayın.


 
Son Konular
Konu
Tarih
Yazan
FZ Style
50 Adet Style
2 Adet Güzel Texture(:
Güzel Textureler
Texture serisi 2 :)
Oracle'dan 3000$ odullu yarisma!!!
Çok hoş Textureler. =)
Base ->>> Texture
Hoş Textureler (:
''Çok Güzel İşinize Yarayacak Textureler''
C.tesi Ara. 20, 2014 11:53 am
C.tesi Ara. 20, 2014 11:48 am
Cuma Tem. 25, 2014 3:24 pm
Cuma Tem. 25, 2014 3:24 pm
Cuma Tem. 25, 2014 3:23 pm
Cuma Mart 22, 2013 9:35 pm
Paz Mart 10, 2013 8:39 am
Salı Mart 05, 2013 9:34 am
Salı Mart 05, 2013 9:33 am
Salı Mart 05, 2013 9:09 am











•Şu an ''Battlefield 3'' konusunu incelemektesiniz.


Volfurem Forum'daki "Battlefield 3" konusunu beğendin mi ? Paylaş.

FacebookTwitterEmailWindows LiveTechnoratiDeliciousDiggStumbleponMyspaceLikedin

• Reklam Alanımız:
Paylaş|

Battlefield 3

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
YazarMesaj
Holyone
Eski Yetkili!
Eski Yetkili!
Holyone
Photoshop Fan
Puan : 410
Uyarı : Uyarı Yok
Mesaj Sayısı : 358
Rep Puanı : 2
Kayıt tarihi : 27/03/11

Battlefield 3 Vide
MesajKonu: Battlefield 3 Battlefield 3 EmptyPerş. Kas. 10, 2011 10:52 am

Battlefield 3: Official Fault Line Gameplay Trailer



Oyuncular için yılın en çok
beklenen dönemi geldi çattı. Çok önemli oyunlar, bir bir satışa
sunuluyor. FPS kategorisinde 2011'in en iddialı isimlerinden olan
Battlefield 3 de PC ve konsol sahipleri için raflarda yerini aldı.
Şimdiye kadar birçok ödüle layık görülen ve yayımlanan her videosuyla
bizi heyecanlandırmayı başaran yapım, bakalım heyecanlı bekleyişimize
cevap verebildi mi?


Ve kamera…


Bir aksiyon filmi gibi başlıyor Battlefield 3. Sırayla EA ve DICE'ın
isimleri, ardından da Battlefield 3'ün ismi görünüyor ekranda. Derken
kendimizi metroda, bir trenin üzerinde buluyoruz. Elimizdeki
kelepçelerin henüz hiçbir anlamı yok. Kimlerle karşılaşacağımız da
meçhul. Biz sadece oyunun bizi götürmek istediği yere gidiyoruz o kadar.
Çünkü oyuncu olarak hiçbir şey bilmiyoruz şimdilik, ancak öğrenmemiz
uzun sürmeyecek...


[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Orta Doğu, Rusya, Amerika = Dünya yine tehlikede

Süper güç olarak nitelendirilen Amerika, yine kurtarıcı ülke sıfatına
bürünerek Orta Doğu'ya özel birlikler gönderiyor. Amaç, İran'ın sahip
olduğu öne sürülen, ancak nerede oldukları henüz bilinmeyen nükleer
silahları bulup, etkisiz hale getirmek. Çünkü bu bombalar, Amerika'yı
olduğu kadar, Avrupa'nın birçok önemli ülkesini de tehdit ediyor. Çok
geçmeden anlıyoruz ki işin içinde başka bir güç daha var; Rusya! Bazı
tehlikeli isimler vermemiz gerekirse, Solomon, Al-Bashir ve Kofforov,
etkisiz hale getirmemiz gereken en önemli isimler (Oyunda Bin Ladin'in
bile ismi geçiyor).


Baktığımızda Battlefield 3'ün senaryo modu pek detaylı değil. Hatta
fazlasıyla klişe olduğunu da söyleyebiliriz. Orta Doğu topraklarına
ayak basarak başladığımız heyecanlı operasyonlar, Avrupa'ya, hatta
Amerika'ya kadar uzanıyor. Kontrol edebileceğimiz birden fazla
karakterimiz var. Evet, tek bir karakterle ilerlemiyoruz. Ana
karakterimizin ismi Blackburn. Onun dışında bir tankçı, bir uçak pilotu
(Jennifer Hawkings isminde bayan pilot), hatta bir Rus asker bile
kontrol edebiliyoruz. Her bir karakterin de ufak çapta hikayeleri var,
ama bu detayları oyunu oynadığınızda görmenizi istiyorum. Spoiler
olmasın.


Sorgu odası


Battlefield 3'ün temelinde, ana karakterimiz Blackburn bulunuyor.
Aslında oyun boyunca sorgu altında vakit geçiren bir askeriz. Bize
sorulan sorulara verdiğimiz cevaplar neticesinde operasyonlara gidiyor
ve söylenenlerin detaylarını görebiliyoruz. Haliyle bu operasyonların
hemen hepsi, önceden yaşanmış operasyonlar. Hatırlarsanız bu "Sorgu
Odası" tarzı, daha önce Black isimli FPS oyununda kullanılmıştı.
Sorgudaki karakter önce bilgi veriyor, sonra o bilgiler doğrultusunda
bölümü oynuyorduk. Benzer yöntem de yakın zamanda çıkan Call of Duty:
Black Ops'ta bulunuyordu. Ve şimdi de Battlefield 3.


İlk Bad
Company'yi fazla oynayamamıştım, ancak Bad Company 2'yle saatlerini
harcayan biri olarak, en başta oyunun sesleri ve atmosferinden
fazlasıyla etkilenmiştim. Harika bir hikaye anlatımı yoktu, ancak savaş
alanında korunmasız şekilde oradan oraya koşuyor oluşumuz, etrafta
uçuşan mermiler, bağırışlar ve çevrede meydana gelen deformasyon, beni
benden almıştı. Aslında Battlefield 3'te de farklı bir durumla
karşılaşmıyoruz. Yaptığımız ufak toplantının ardından harekete geçiyor
ve kısa sürede sıcak teması sağlıyoruz.

Her yer düşman kaynıyor. "Ne taraftan gideyim" diye düşünmekten çok,
"Ne kadar çabuk saldırabilirim" diye düşünmelisiniz bana kalırsa. Zira
Battlefield 3'teki birçok harita, Bad Company 2'ye nazaran daha küçük
ve hareket alanı da kısıtlandırılmış durumda. Misal, bir köprünün
sağ tarafından değil de, sol tarafından gitmeye kalkarsanız, hemen
ekranda uyarı beliriyor: "5 saniye içinde savaş alanına dönmezseniz,
kaybedeceksiniz!" İşte bu olmadı DICE. Ben düşmanlarla bu ufak opsiyonu
kullanarak bile savaşamayacaksam, üzerinde bulunduğum haritanın
olabildiğince fazla noktasını kullanmaya çalışıp, hayal kırıklığı
yaşayacaksam, olmadı gerçekten. Böyle bir uyarıya ne gerek var? İlk
dikkatimi çeken olumsuz yön bu oldu.


[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Ne kadar çabuk saldırabilirim?

İşte bu soru, oyun boyunca güncelliğini hiç yitirmiyor ve gerçekten
önemli. Zira yıkılabilir bir çevre faktörü olduğu için, bir objenin
veya duvarın arkasında fazla saklanamıyorsunuz. Yapılan saldırılar
sonucunda yavaş yavaş parçalanmaya başlıyorlar çünkü. Bu hem görsellik
olarak artı puan sağlıyor, hem de oyundaki heyecanı daha da
yükseltiyor. Ancak şunu da hemen belirteyim, büyük çapta yıkımlarla
karşılaşmayacaksınız. Binaların yıkılması, güçlü duvarların yok
edilmesi gibi atraksiyonlar yok maalesef.


Peki ne yapmalıyız? Tabii ki çok hızlı hareket etmeli ve genellikle de
ilk tercihimizde karşımızdakini indirmeliyiz. Beraber hareket ettiğimiz
takımdan ayrılmaya, bir anlık heves uğruna ortalık yerde Rambo gibi
gezmeye hiç gerek yok. Kısa sürede ölebilir ve bir önceki kayıt
noktasından oyuna devam etmek zorunda kalabilirsiniz. Zaten oyunda save
olmadığı ve checkpoint sistemi kullanıldığı için, art arda ölerek aynı
yerleri tekrar oynamak bir süre sonra sizi sıkabilir.


Burada savaş var


Battlefield 3, senaryo modunda pek sinematik bir etki bırakmak
istememiş sanki. Çünkü operasyonlar sırasında ne etkileyici bir müzik,
ne de değişken kamera açılarıyla karşılaşıyorsunuz. Her şey
olabildiğince sade ve bu da bir bakıma "Biz size gerçeğe en yakın savaş
alanlarını hazırladık" anlamına geliyor olabilir. Yıkılan yapılar,
gerçekçi sesler, karakterlerin mükemmel animasyonları ve hatta gün
ışığı faktörü bile çatışmaların seyrini değiştirebiliyor.


Son cümleme
bir akşam operasyonundan örnek vererek açıklık getireyim. Hava
karardığında görüş açımız gündüz olduğu kadar net değil tabii ki.
Silahımızda fenerimiz, gözümüzde de gece görüş dürbünü var. Fener
ışığımız, düşmanlar tarafından yerimizin öğrenilmesine sebebiyet
verebilir. Aynı şekilde biz de düşmanları gafil avlayabiliyoruz.
Dikkatimi çeken ise, gece vakti etraftaki ışıkların belki de ilk kez
oyuncuları bu kadar zor durumda bırakması. Tamam, karşıda ışık var, ama o
neyin ışığı? Belki bir arabanın farı, belki de sokak lambası, belki de
düşman. İşte bunu hemen anlayamıyoruz ve ışık kaynağına baktığımızda
gözümüz kamaşıyor, net göremiyoruz. Hele yakın mesafe çatışmalarda
düşman silahındaki ışık gözünüze gelirse, hiçbir şey göremiyorsunuz, her
taraf bembeyaz oluyor ve korunmasız halde kalabiliyorsunuz. Çok güzel
düşünülmüş bir özellik bu.

Silahını kap da gel


Kullanabileceğimiz birçok silah var: Otomatik tüfekler, pompalı
tüfekler, roket atarlar, keskin nişancı tüfekleri ve diğerleri. Her
birinin kullanımı gayet rahat ve vuruş kabiliyeti de yeterli düzeyde.
Mermi konusunda bir sıkıntımız olmuyor. Hem öldürdüğümüz düşmanların
üzerlerinden, hem de etraftaki mermi sandıklarından karşılayabiliyoruz
ihtiyacımızı. Bazen de silaha gerek kalmayan mücadeleler yaşıyoruz, ki
bunlar pek fazla değil. Aniden bir düşman saldırabiliyor ve bu sırada
ekrana gelen tuşlara basarak onu pataklayıp, etkisiz hale
getirebiliyoruz.


[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Hem karada, hem havada

Blackburn'ün sorgu sırasında anlattıkları arasında uçsuz bucaksız
arazilerde gerçekleştirilmiş bir tank görevi ve havada it dalaşına
girdiğimiz uçak görevi bulunuyor. Tank görevindeyken hem aracı
kullanabiliyor, hem de silahlarıyla düşmanlarımızı ortadan
kaldırıyoruz. Bazen yaya olarak da ilerlediğimiz oluyor. Uçak görevinde
ise, sadece silahlardan sorumlu pilot konumundayız. Önümüzde uçağı
süren bir arkadaşımız var. Bizim amacımız ise, düşmanları tespit edip,
ortadan kaldırmak. DICE, deyim yerindeyse uçağın etinden sütünden
yararlanmış. Hem it dalaşına giriyor, hem havalanmak üzere olan düşman
uçaklarını bombalıyor, hem de aşağıdaki düşman kamplarını ortadan
kaldırmak için diğer arkadaşlarımıza talimatlar veriyoruz. Bu
esnalarda bakış açıları ve kullandığımız ekipmanlar da değişiyor
haliyle.


Hani yapay zeka?


Battlefield 3'te yapay zeka yok gibi bir şey arkadaşlar. Tamam, ortaya
fütursuzca atlarsanız ölürsünüz, ama onun da olması gerekir zaten.
Düşmanlarımız, siper arkasından saldırıyor, bizi kontrol ediyor,
konumumuza göre yer değiştirmeye çalışıyorlar. Pek de başarılı
oldukları söylenemez lakin. Bazen ekibimizin arasına dalıyor, bazen
bizi görmüyorlar bile. Oyunlarda hazır scrpit sahnelerin kullanıldığını
bilmeyen yoktur herhalde. Haliyle Battlefield 3'te de var ve bu
sahnelerden birine denk gelmemle, açığını yakalamam bir oldu. Buna
göre, eğer siz camdaki roketli adamı vurmazsanız, karşı tarafta yer
alan duvardan, hatta aynı noktalardan düşmanlar gelmeye devam ediyor.
Geliyor ve arabaların arkasına saklanmadan evvel ateş edip, sipere
yatıyorlar. İşte ben de o sipere yattıkları yere gittim ve beklemeye
başladım. Ne oldu biliyor musunuz? Adamlar geliyor, benim önümde
karşıya ateş ediyor ve sipere yatıyor. Kısacası beni görmüyorlar.





Yapımcılar, oraya geleceğimi düşünmedi herhalde. Ve siz, akşama kadar
orada durup, gelen adamları vurmaya devam etseniz bile, yeni adamlar
yine geliyor ve yine aynı yerde bekliyor. Bir diğer ilginçliği ise, tank
bölümünde yaşadım. Savaş sırasında üzerinize bir tank geliyorsa,
kaçarsınız değil mi? Onun yerine, karşı tarafa ateş etmeyi sürdürüp,
tank yokmuş gibi davranmazsınız herhalde. Hele tank üzerinizden geçse ne
olur? Mesela Battlefield 3'te tankla düşmanın üzerinden geçerseniz,
hiçbir şey olmuyor. Gördüğümde gözlerime inanamadım. Bu tip teknik
hatalar, yayımlanacak yamayla düzeltilecektir diye düşünüyorum. Yapay
zeka konusuyla alakası var mı bilemedim, ama duvardan geçen bazı
askerler gördüğümü de söylemeliyim. Hayır, Harry Potter'daki Dokuz Üç
Çeyrek peronundan söz etmiyorum.

Görselliğe, seslere gel


Battlefield 3'ün kullandığı Frostbite 2.0 grafik motoru, bugüne kadar
yapılmış en gerçekçi görsellere sahip savaş oyununu sunuyor bize.
Karakterlerin tasarımları, harita tasarımları ve detayları çok iyi.
Özellikle ışık-gölge ve ışığın kullanımı mükemmel olmuş. Az evvel de
bahsettiğim gibi sadece görsel güzellik olarak değil, oyundaki
ilerleyişinizde de etkisi oluyor ışığın.


[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Motion Capture tekniği kullanılarak hazırlanan karakter hareketleri çok
akıcı, çok gerçekçi. Koşuşlar, düşüşler, kurşun isabetine göre verilen
tepkiler çok güzel. Grafik motoruna entegre olarak gelen fizik motoru
da işin tuzu biberi olmuş. Çevredeki hemen her yapı deforme olup,
parçalanabiliyor. Bu da hem sizi, hem de düşmanlarınızı zor durumda
bırakabiliyor. Büyük patlamaların ardından oluşan toz bulutları, ışığın
yavaş yavaş toz bulutlarının arasından sıyrılmaya çalışması ve bu
esnada görüş açınızın azalması sebebiyle düşmanların nereden
saldırdığını bir süreliğine kestiremiyor oluşunuz çok iyi.

Battlefield 3'ün sesleri de çok temiz ve net kaydedilmiş. Silah
sesleri, ortam sesleri, karakterler arasındaki diyalogların
seslendirmeleri gayet temiz ve kaliteli yapılmış. Bir patlama olduğunda
o tok sesi duyabiliyorsunuz. Size biri ateş ettiğinde merminin ne
taraftan geldiğini anlayabiliyorsunuz. Koşarken, hatta yürürken bile
ayak seslerini duyabiliyor, tehlikenin yaklaştığını veya uzaklaştığını
kestirebiliyorsunuz. Müzik konusunda ise, yine yavan davranılmış. Nadir
de olsa birkaç bölümde Battlefield'ın efsanevi tema müziğinin yeni
versiyonunu duyuyorsunuz az bir süre.


Yolun sonu


Sonuca gelecek olursak Battlefield 3, tek kişilik senaryo modunda size
heyecanlı görevler sunuyor. Özellikle görsel ve işitsel yönlerden bir
başyapıt! Ancak senaryo detaylarının klişe olmasından, yapay zeka
sorunlarından ve bazı teknik hatalardan ötürü sıkıntılar
yaşayabiliyorsunuz. Yine de yayımlanacak yamayla daha stabil bir hale
gelecektir. Oyunu beğendiğimi söyleyebilirim, ancak yayımlanan videolar
ve açıklanan detayların ardından gelmesi gereken oyun, bu oyun mu
şüpheliyim doğrusu. Bu anlamda biraz hayal kırıklığı yaşadım. Eğer
beklentilerinizi çok yüksek tuttuysanız, size de ters tepki yapabilir
Battlefield 3.


Battlefield 3'ün multiplayer oynanışıyla ilgili inceleme yazımızı da önümüzdeki günlerde sitemizde bulabilirsiniz. İyi oyunlar!

Merlin'in Kazanı

Battlefield 3

ChatBox!ChatBox!
Mesaj yazmadan önce Forum Kuralları'nı okumayı unutmayın! Teşekkürler.


Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Oyun İncelemeleri-


kişi bu konuyu beğendi...

~Volfurem Forum/Volfurem.com~