AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

Forum'u bir süreliğine veya tamamen kapattım.
Görüşmek üzere!
Daha çok detay için,lütfen bu forumun yöneticisini arayın.
Forum'u bir süreliğine veya tamamen kapattım.
Görüşmek üzere!
Daha çok detay için,lütfen bu forumun yöneticisini arayın.


 
Son Konular
Konu
Tarih
Yazan
FZ Style
50 Adet Style
2 Adet Güzel Texture(:
Güzel Textureler
Texture serisi 2 :)
Oracle'dan 3000$ odullu yarisma!!!
Çok hoş Textureler. =)
Base ->>> Texture
Hoş Textureler (:
''Çok Güzel İşinize Yarayacak Textureler''
C.tesi Ara. 20, 2014 11:53 am
C.tesi Ara. 20, 2014 11:48 am
Cuma Tem. 25, 2014 3:24 pm
Cuma Tem. 25, 2014 3:24 pm
Cuma Tem. 25, 2014 3:23 pm
Cuma Mart 22, 2013 9:35 pm
Paz Mart 10, 2013 8:39 am
Salı Mart 05, 2013 9:34 am
Salı Mart 05, 2013 9:33 am
Salı Mart 05, 2013 9:09 am











•Şu an ''PhotoShop Yararlı Bilgiler'' konusunu incelemektesiniz.


Volfurem Forum'daki "PhotoShop Yararlı Bilgiler" konusunu beğendin mi ? Paylaş.

FacebookTwitterEmailWindows LiveTechnoratiDeliciousDiggStumbleponMyspaceLikedin

• Reklam Alanımız:
Paylaş|

PhotoShop Yararlı Bilgiler

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
YazarMesaj
Salvador
Eski Yetkili!
Eski Yetkili!
Salvador
Web Tasarımcısı
Puan : 2515
Uyarı : Uyarı Yok
Mesaj Sayısı : 1967
Rep Puanı : 18
Kayıt tarihi : 07/01/11

PhotoShop Yararlı Bilgiler Vide
MesajKonu: PhotoShop Yararlı Bilgiler PhotoShop Yararlı Bilgiler EmptyC.tesi Ocak 28, 2012 2:50 pm

TYPE TOOL ve TRANSFORM

Geçen derslerde öğrendiğiniz "transform" çeşitleri ve "type tool"
özelliklerini kullanarak bir uygulama yapmanızı isteyeceğim."type tool"
aracı ile birlikte "tracking,baseline,size" özelliklerini her harf
için farklı değerlere sahip olacak şekilde kullanmanızı ve oluşan
yazımıza tüm "transform" şekillerini (scale,rotate,skew.
distort,perspective)kullanmanızı isteyeceğim.Ancak bu işlemleri
uygularkenbir sorun ile karşılaşacaksınız.Hadi siz deneyin hemen
ardından dersimize devaö edelim ve sorunu çözelim.

"Transform" işlemleri esnasında karşılaşmanızı beklediğim sorun
yazımıza "distort" ve "perspective" araçlarının uygulanamamasıdır..Bu
araçların uygulanacağı cisim önceden de belirttiğimiz gibi vektör
olmayan solid yüzeylerdir."Text Tool" ile ürettiğimiz. Yazımız sold
değil vektöreldir.Bu vektörel cismi solide çevirebilmek için "Layer"
menüsünden "Type" seçeneğinin altındaki "Render Layer" komutunu
kullanmanız yeterlidir.Artık "distort" ve "perspective" özelliklerinide
uygulayabilirsiniz.

RENKLER ve PHOTOSHOP

Photoshop birçok konuda olduğu gibi renkler konusunda da rakiplerine
fark atıyor.Hiç vakit kaybetmeden bu eşsiz araçların kullanımlarına
geçiyorum.Bilinçli ilerleyen bir photoshop kuıllanıcısı olmak için
lütfen şu araçların üzerinde vakit harcayınız."Levels.
Brightness/Contrast, Hue/Saturation, Invert" .Bu araçlar en temelleri
olup en çok kullanılanlardır.

Levels:"Image" menüsünde ve "Adjust" seçeneğinde bulunur.RGB modunda
çalışırkeni 4 channel (kanal) seçeneği ile dökümanımızdaki renk
aralıklarını ve minimum,maksimum değerlerini ayarlamamızı sağlar.R
(red) modunda iken kırmızı, G(green) modunda iken yeşil, B (blue)
modunda iken mavi renk aralığını belirlemeye olanak tanır.Genellikle
taradığınız fotoğraflarınızın veya Webcam’lar ile aldığınız
görüntülerin orijinal renklerine döndürülmesine kullanabilirsiniz.

Curves: Level mantığı ile aynıdır ancak bu kez renk ayarlarını
eğrilerle yapıyoruz.Eğrinin üzerine gelip sol fare tuşu ile basılı
tutup getirmek istediğimiz yere bırakıyoruz.Tavsiyem bu aracı tek
rengin tonlarından oluşan dökümanlarda veya bölgelerde
kullanmanız.Örneğin siyah beyaz bir butona ****lik bir görüntü vermek
için bu aracı kullanmak en doğrusudur.

Color Balance: Özellikle CMYK’dan RGB moduna geçişteki renk
değişimlerini; açık, orta ve koyu ton seçenekleri olmak üzere düzeltme
yapmakta kullanılır.

Brightness/Contrast: Dökümanınızın aydınlık ve zıtlık renk ayarları
üzerinde değişiklik yapmanızı sağlar.Tıpkı televizyonlarıımızda olduğu
gibi...

Hue/Saturation: Dökümanımızın renk,parlaklık ve aydınlık ayarlarını
değiştirmemizi sağlar.Eğer "Colorize" aktif durumda ise aracın
kullanımı değişir.Tüm renkleri belirlediğiniz rengin tonlarına
çevirir."Hue" renk değerini, "saturation" parlaklığı, "lightness" ise
aydınlığı temsil eder

Desature:Grafiğimizi siyah-beyaz hale getirir.

Replace Color:Replace’nin kelime anlamı bir şeyi yenisiyle
değiştirmektir.Dökümanımızdaki belirli bir rengi seçip onu diğer bir
renk ile değiştirmemizi sağlar

Selective Color:Kırmızı, yeşil, sarı, mavi mor, beyaz, gri gibi belirli
renkleri seçerek dökümandaki miktarlarını ayarladığımız bir
araçtır.Çok kullanışlı bir araç olmadığı ve kullanımı pek rahat
olmadığı için üzerinde durmuyorum, şimdilik sadece ne olduğunu bilmeniz
yeterli.

Channel Mixer:Bir CMYK’yi RGB’ye çevirmede yardımcı bir araç
daha...Grafiğimizdeki kırmızı,mavi ve yeşillerin miktarlarındaki
oynamalaıı yapmamızı sağlar

Invert:Grafiğimizin negatiflerini alır.
Equalize:Grafiğimizdeki aydınlık bölgeleri daha aydınlık kılarak parlaklığı arttırır.

Threshold:Bitmap grafiğinizin aydınlık ve karanlık noktalarını açığa
çıkartır veya geri plana iter."Threshold Level" ne kadar arttırılır ise
canlı noktalar o denli açığa çıkar, ne kadar azaltılırsa kör noktalar o
denli açığa çıkar .Sonuç grafik siyah-beyaz oluyor.

Posterize:Grafiğimizdeki renk sayı seviyesini belirlememizi
sağlar.Örneğin 2 renk seviyeli, 3 renk seviyeli, 7 renk seviyeli
gibi...Açılan kutucuğa kaç yazarsanız renk sayı seviyesini o sayıya
indirir.Unutulmaması gereken sadece renk sayısını indirdiğidir,
dökümanı "Indexed Color"a çevirmez.(8 bite indirmez veya yükseltmez)

Variations:Grafiğinizin üzerindeki görsel olarak sarı, kırmızı, yeşil
gibi renklerin miktarını arttırabiliyorsunuz.Bunun yanında aydınlık ,
karanlık ayarlarını da görsel bir şekilde yapabiliyorsunuz.Ayar çubuğu
"Fine"a yaklaştıkça ince ayar;"Coarse"e yaklaştıkça kaba ayar moduna
geçilmiş olur.

NOT:Web grafikleri genellikle az yer kaplamalıdırlar ve bu nedenle
"Image" menüzünden "Adjust" seçeneğindeki "Indexed Color"a
dönüştürülmelidirler.Bu seçenek grafiğimizi 256 renge dönüştürür ve
dosya boyutunu azaltır.Fakat bu seferde grfaiklerinize uygulanacak
efektler ve araçlar çok azdır

PHOTOSHOP ve ACTIVONLAR ÜZERİNE

Actionlar bir çeşit photoshop makro dosyalarıdır.Bir dizi işlemi ardı
ardına tek tuşa tıklamakla yaptırmanızı sağlar.Örneğin birçok dokümanı
siyah-beyaz hale getirip boyutunu 100x100 sabit değerine getirmek
istiyorsunuz...Bu adımları sırasıyla takip edersiniz ve her dökümana
tek tıklama ile uygulatabilirsiniz.

Genel olarak actionların yanlış anlaşıldığı görüşündeyim.Actionlar
bildiğiniz komutları ardı ardına dizerek size işlemlerinizde kolaylık
sağlayacak dosyalardır.Asla bir bilmediğiniz bir efektin action
dosyasını download edip uygulayarak grafikler üretmek değildir.Örneğin
sürekli e-posta yoluyla sorduğunuz "TV LINES"ın action dosyasını bulmak
değildir bir photoshop kullanıcısının işi.

O tekniği öğrenip hız kazanmak ve enerjiden tasarruf etmek için kendi
oluşturmasıdır.Bu amaç dışı kullanımlar nedeniyle size öğretici bir
özellik taşımadığını aksine kullanıcıyı tembelliğe ***ürdüğünü
düşünüyorum.

Sizin yapacağınız actionlardan kaçmak değildir tabi ki,elinize geçen
action dosyalarını incelemek ve hangi işlemleri hangi sıra ile neden
yaptığını anlamaktır.Bu şekilde onları çok yararlı bir amaç için
kullanmış oluruz.

LAYER EFEKT(katman efektleri) ve ÖZELLİKLERİ

Katmanları önceki konularımızda hatırladığınız üzere asetet olarak
düşünebileceğimizi söylemiştik.Ancak bu şeffaf kağıtların çeşitli
özellikleri olabiliyor.Tam geçirgen, yarı geçirgen ve bunlar
gibi...Photoshop’ta bu özellikler çok çeşitlidir.Bunlar
sırasıyla;"Normal , Dissolve , Multiply, Screen, Overlay, Soft Light,
Hard Light, Color dodge, Color Burn, Darken, Lighten, Difference,
Exclusive, Hue, Saturation,Color,Luminosity"dir.Şimdi sırayla bu bize
çok yabancı terimleri öğrenelim.

NormalPhotoShop Yararlı Bilgiler Kafasi-karismisıradan
asetat katmanıdır.Şeffaflığı "Opacity" adlı bölümden
değiştirilebilir.%o değeri tam geçirgen (şeffaf)dır.%100 değeri de
geçirgen olmayan katman özelliğini verir.Ara değerlerde gezinerek o
anki çalışmanıza en uygun geçirgenlik seviyesini belirkeyebilirsiniz.

Dissolve:Türkçe karşılığı "dağılma","erime" dir.Uyguladığınız
katmandaki feather görünümündeki bölümleri kendi özel dağılma
algoritmasına göre düzenler,Bu efekt daha çok pürüzlü,dağınık,kirli
çizgi veya yüzeylerin yapımında kullanılır.Daha iyi anlayabilmek için
Photoshop’unuzda bir örnek yapın.

Multiply:İki kaymanı birbirine kombine eder.Sanki iki şeffaf kağıdı
ardı ardına koyup onların içerisinden bakıyormuşuz gibi...Ancak sonuçta
elde edilen görüntü siyah renklerin hakim olduğu koyu bir
görüntüdür.Eğer bu etkinin kullanıldığı katmanda siyah renk varsa aynen
değişime uğramadan siyah olarak sonuca yansır.Beyaz renk varsa beyaz
reng,n üzerine geldiği renık değişmeden aynen bırakılır.Matematiksel
algoritması etkileşen iki rengin R,G,B değerleri çarpılır ve sonuç
255’e bölünür.Böylece oluşan rakamlar sırasıyla sonuç renginin
R,G,B’sini oluşturur.

Screen:İki image’in birbirine kombine edilmesiyle bu defa açık
renklerin hakim olduğu bir görüntü elde edilir. Daha teknik açıklayacak
olursak iki fotoğraf negatifi üst üste konulup fotoğrafın foto
kağıdına basılması ile oluşan görüntü elde edilir.Beyaz renk etkiyen
renk de olsa etki edilen de olsa sonuç beyazdır.Siyah ise birlikte
kombineye girdiği rengi değiştirmez.Bu araç kısaca katmanların zıt
renklerine(invert) multiple işlemini uygular.Bu nedenle Multpily’nin
düşmanıdır diyebilirizFPRIVATE "TYPE=PICT;ALT="

Overlay:Bu efekt tamamiyle "Multiply" ile "Screen" efektlerinin orta noktasını bulmak için üretilmiştir.

Soft Light:Bu efekt hafif şiddettek, bir spot ışığın verdiği etkiyi
vermek için üretilmiştir.Kimi renk değerlerini "Multiply" eder.
Kimilerini ise "Screen"...Etki eden renk koyu ise "Multiply" ;açık ise
"Screen" uygular.Sonuçta oluşan image’ın kontrastının (zıtlık) yüksek
olacağını söyleyebiliriz.Çünkü açık renkler daha açılır,koyu renkler
ise daha koyulaşır.

Hard Light: "Soft Light"ın daha şiddetli olan bir çeşididir.Bu defa
etkiyen renk siyah ise sonuç kesin olarak siyah; beyaz ise sonuç kesin
beyazdır.

Color Dodge:Photoshop’un en etkileyici efektlerinden biridir ve benim
kişisel favorim olduğunu söyleyebilirim. Bu etki ile uygulanan
renk,uygulayıcının renk değerlerine bağlı kalarak parlaklaştırılır.

Color Burn: "Color Dodge"ın tamamen karşıtıdır.Yanma, kor ateşi gibi amaçlar için kullanılabilir.

Darken:Etkileşen renklerden koyu olankarı baskın kılar.

Lighten: "Darken"ın tam karşıtıdır.

Difference: Etkileşen renklerden daha açık tonda olanı bulur ve diğer renkten bu rengin R,G ve B değerlerini çıkartır

Exclusion: "Difference" ile çalışma mantığı aynıdır ancak daha yumuşak
sonuçlar verir.Siyah rengin etkileşiminden siyah renk doğar.Beyaz
rengin etkileşiminden uygulanan rengin karlıt rengi oluşur.Ara tonlarda
da yine uygulanan rengin karşıt rengi sonuç olarak elde dilir.
Hue:Etki eden renk ile atki edilenin "Hue" değeri kombine edilir."Saturation" ve "Luminosity" değerleri değişmez.

Saturation: "Saturation" rengin şiddetidir diyebiliriz.Etki eden ile
edilenin kombinasyonu sonucunda üretilen renk elde edilir."Hue" ve
"Luminosity" değerleri değişmez.

Color:Rengin farklı bir şeffaf katmanının diğer katmanlara
etkimesidir.Daha anlaşılır bir anlatım yapmak gerekirse renkli güneş
gözlüklerini (turuncu,mavi,yeşil) taktığınızda etrafınızı sırf o rengin
tonlarında görmeniz sonucunu yaratır.

Luminosity: "Luminosity" rengin parlaklığıdır.Etki eden renk ile
etkiyen rengin "Luminosity" değerleri kombine edilir."Hue" ve
"Saturation" değerleri değişmez."Color" efektine benzerlik gösterdiğini
söyleyebiliriz.

Yukarıda anlatılan katman özellikleri tanımları gereği size karmaşık,
akılda kalmaz görünmüş olabilir.Bu anlatımları kesinlikle aklınızda
tutmak gibi bir gereksinim duymayacaksınız.Kafanızdan geçirdiğiniz bir
görüntüyü elde etmek için her katman modunu tek tek deneyin, belki de
oluşturmak istediğiniz görüntülerden daha iyilerini tesadüfen
üretebilirsiniz.

Öneriler

Daha doğal görüntüler elde etmek için "Color Burn" ve "Color Dodge"
gibi ekstrem efektleri %100 opacity ile kullanmamaya çalışın.Uygun
değerler %10 ile % 80 arasındadır.Tabi bazı durumlar hariç...

"Color Dodge" efekti ile açık renkler özellikle beyaz kullanmak hoş
sonuçlar doğuracaktır.Çok koyu renkli zeminlere uygulamaktan kaçının
çünkü çok koyu zeminler bu efektin etkisini öldürür.

"Color Burn" efekti ile koyu renkler özellikle siyah kullanın.Çok açık
renkli zeminler bu efektin etkisini yok edeceğinden bu tür zeminlere
pek uygulanmamalıdır.

"Overlay" efektini kullanırken mutlaka beyaz rengin verdiği etkiyi
görmelisiniz "Opacity"nin %50 nin altında olması daha iyi sonuçlar
verecektir.

ÖĞRENMEDİĞİMİZ BİR ŞEY KALMASIN

Define Pattern:Bu komutu açıklamadan önce "Pattern"in ne olduğundan
bahsetmek gereğini düşünüyorum.Pattern’in kelime anlamı "desendir".Bir
yüzeyi bir desen ile kaplamak isteyebilirsiniz.Bunu tabi ki sizinde
tahmin ettiğiniz gibi copy paste yöntemi ile yapamayız .10 cm karelik
bir yüzeyi 1 cm karelik bir desenle kaplamamız için tam 100 kere paste
işlemi yapmamız gerekecektir.Bu yöntem de asla kabul edemeyeceğimiz
kadar uğraştırıcı ve zaman alıcıdır.Bu desenler Photoshop’ta ve bir çok
gelişmiş programda copy ile aldığınız bir sprite değil de pattern
olarak adlandırılmış özel bir objedir.Sprite’ler paste edilebilir ancak
döşenemezler. (non-tileable).Pattern’lar da döşenebilir ama paste
paste edilemezler.Döşeme işlemi için bu özel obje
geliştirilmiştir.Belirli bir bölge seçim aracı ile seçilir ve "edit"
menüsünden "define pattern"seçilir.Böylece seçilen alan desen olarak
hafızaya alınır.Bu işlemden sonra istediğiniz kadar copy işlemi yapın
bir sonraki "define pattern" işlemine kadar hafızadaki desen bilgisi
değişmez.Peki desenleri nasıl kullanacağız?

Fill:Belirli bir seçim alanını veya katmanı belirlenen bir renkte veya önceden belirlenmiş bir desen ile boyamayı sağlar.

Contents: Doldurma işlemini yaparken neyin kullanıldığını bu bölümde
belirleyebiliyoruz.Örneğin;"foreground color" paletinizdeki çizim
rengi;"backround color" paletinizdeki çizim rengi;"pattern","define
pattern" ile hafızaya aldığınız desen;"history","undo" yapılmayı
bekleyen geçmişteki düzeltmeler;"black" siyah renk;"%50 Gray" siyah ile
beyazın tam ortasında bulunan gri;"white" ise beyaz renktir.

Blending

Opacity:Etki yüzdesi...%100 en etkili;%0 en etkisizdir.Buna resmin
saydamlık oranı da denebilir.Opacity değeri azaldıkça resim arkasını
daha çok gösterecektir.

Mode:Bu konumuzda öğrendiğimiz katman efektlerini bu bölümde boyama işlememiz esnasında kullanma şansımız var.

Preserve Transparency:Bu seçenek seçili olduğu sürece yaptığınız
işlemler katmandaki şeffaf olmayanbölgelere etki edecek, şeffaf olan
bölgelere dokunmayacaktır.Bu seçenek Photoshop genelinde birçok yerde
karşımıza çıkabilir,herzaman aynı işlevdedir.

FILTERS (FİLTRELER)

Bu bölümde sadece render edilmiş objelere veya şeffaflık değeri %0 dan
yüksek olan yüzeylere uygulanan efekt türlerimizi
tanıyacağız.Listemizin çok uzun olması nedeniyle ve Photoshop’un 5’ten
önceki versiyonlarını kullanan arkadaşlarımızın olduğunu dğşğnerek 4.0 ,
5.0 veya 5.5’de ortak olan filtreleri açıklayacağız.Bu küçük çaplı
rehberi saklayarak takıldığınızda başvurabileceğiniz bir kaynak olarak
kullanabilirsiniz.Anlatılanları ezberlemenize gerek
yoktur,takıldığınızda bak.Vakit kaybetmeden başlayalım.

ARTISTIC

Colored Pencil: "Colored Pencil" aracı bir imajı veya bir seçim alanına
"stylize" işlemini uygular ve renkli köşeler elde eder.Bu köşeleri
kaynak imaj ile birleştirir.Aslında filtrenin tam olarak yaptığı bir
renk haritesi çıkarmak ve bu haritada baskın olan renkleri alarak "Cross
Hatch" etkisini de birleştirerek ilgi çekici ancak çok özel olmayan
fırça darbeleri oluşturmaktır.Genellikle father ile birlikte
kullanıldığında yağlı boya çalışma etkisi verdiğini söyleyebiliriz.

Cutout:İstediğiniz renk sayısına indirmek üzere imajdaki köşeleri
basitleştirip sayısını ve detayını azaltmayı sağlar.Sonuç olarak
yarattığı köşeler ve çizgiler anti-alias özelliği taşıması nedeniyle
hatlar yumuşaktır.Bu filtreyi en uygun şekilde kullanabilmeniz için
kontrastı yüksek grafikler kullanmanızı öneririm.

Dry Brush: Klasik kuru boya etkisini vermek için yaratılmıştır.Renkler
arasındaki geçişleri en aza indirir, kenarları rastgele bükülmeler ve
anti-alias’li olarak oluşturur.

Film Grain:Bu filtre negatifler üzerindeki tozların fotoğrafa
yansıttığı etkiyi vermek için oluşturulmuştur.Bir tür kirlenme etkisi
veriri ancak diğerlerinden farkı beyaz kirler fotoğrafı aydınlatır
siyahlar koyulaştırır.Genellikle yazılar üzerinde iyi etkiler
verebiliyor.

Frescozellik olarak "dry brush"a benzemektedir ancak bu araçta koyu
renkler daha çok koyulaştırılır ve kenarları daha
keskinleştirilir.Sonuçta kontrastı yüksek bir görüntü elde edilir.

Neon Glow:En ilginç filtrelerden birisidir.Uyguladığınız bölgelerin
renklerine göre iki veya üç renk tonu içeren sonuçlar üretir.

Paint Daubs:İmajdaki köşeleri belirler ve bütün bu köşelere matematiksel bir algoritma uygulayarak sertleştirir.

Palette Knife:Paletteki renk sayısını diğerlerinden farklı bir yöntemle
azaltır ve az renkli keskin hatları olan bir imaj oluşturur.

Plastic Wrap:İmajınızdaki kenarları tesbit eder ve bu kenarları
kabarıklaştırarak aydınlanma etkisi verir.Böylece imaja boyut
kazandırır.

Poster Edges:İmajı posterize denilen renk sayısı azaltma işlemine tabi tutar ve kenarlara siyah detaylar ekler.

Rough Pastels:Bir doku dosyasını kullanarak imajın kenarlarını geliştirir.

Smudge Stick:Birbirine karıştırılmış pastel veya tebeşirle boyanmış bir bezin kağıt üzerindeki etkisi gibi bir sonuç yaratır.

Sponge:Çok hoş bir filtredir.Kamuflaj bayraklarından buzlu cam atkilerine kadar birçok imaj geliştirme aracıdır.

Underpainting:İmajı kumaşa kaplama havası verme aracıdır.

Watercolor:Fresco filtresine benzemektedir.İmajdaki kenarlara sulu boya etkisini verir.
http://mt2forum.com

PhotoShop Yararlı Bilgiler

ChatBox!ChatBox!
Mesaj yazmadan önce Forum Kuralları'nı okumayı unutmayın! Teşekkürler.


Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Anlatım / Destek :: Yararlı Anlatımlar-


kişi bu konuyu beğendi...

~Volfurem Forum/Volfurem.com~